Онлайн книжарница

събота, 11 януари 2014 г.

Как да станем успешни ръководители - Дейл Карнеги


Всеки глупак може да критикува, обвинява, и да се оплаква, но се иска зрялост и сила на характера, за да разбереш и да простиш.
Дейл Карнеги
Дейл Карнеги е един от най-великите мотиватори за всички времена. В тази книга Карнеги (и д-р Артър Р. Пел) по лаконичен и понятен начин ни обясняват кое е най-доброто за бизнеса, и за трудовите отношения между кадрите на различно ниво във фирмената йерархия. В "Как да станем успешни ръководители" са подадени стотици примери за действителни случки в съществуващи корпорации, компании, учреждения и организации.
Оказа се, че голяма част от процесите при наемането на работа в САЩ е напълно същата, както и в България. Неотдавна една позната (нейната позиция е мениджър-продажби) ми се оплакваше, че има срок от една седмица да потърси, проведе интервюта и да си назначи дистрибутори. Ядосваше се, че фирмата им няма HR специалист, и че на нея се пада цялата тежест да си намери правилните хора. От друга страна всички грешки на бъдещите и подчинени щели да бъдат определени от висшестоящите като нейни.
Абсолютно същата случка е описана в "Как да станем успешни ръководители". Разбира се, с най-правилните съвети и пояснения какво трябва да направят мениджърите, а също така как да се държат, докато провеждат интервю.
Впечатление ми направи и описанието на това как вицепрезидент на фармацевтична компания търси да си назначи личен асистент, който задължително да има медицинско образование. Когато цели 6 месеца никой не се явил на интервю, помолили своя вицепрезидент да не настоява толкова за медицинското образование, и че който и да му е личен асистент само за 3 месеца ще научи медицинските наименования и термини.
Много добре е формулирано отношението към служителите. Те трябва да се разглеждат като индивидуалности, а не като винтчета в огромна машина. Хареса ми и как е описан начина, по който трябва да се изказват похвали и благодарности. Те трябва да се отбелязват пред колкото се може повече хора, докато мъмренето трябва да е насаме. При критики и порицания е необходимо мениджърът да не взема лично отношение и да не крещи на провинилия се. По-скоро трябва да отбележи къде е направена грешка в работния процес и да посъветва служителя как да я поправи.
И понеже споменах приликите, време е да отбележа и разликите между САЩ и България. 92 процента от анкетираните са склонни да работят много продължително в една и съща фирма ако заплащането им се повиши с 10 000 долара годишно! Намирате известна разлика в трудовите възнаграждения, нали?
Хареса ми също и един съвет, който Дейл Карнеги дава към мениджърите, когато са решили да награждават проявили се служители. Могат да дадат парична награда. Могат да възнаградят и с ваучер за почивка. Но е добре допълнително към тях да пожертват няколко долара за грамота, изказваща благодарността на фирмата. Парите се харчат. Почивката свършва. Но грамотата остава. И служителите я показват и се хвалят с нея на роднини и приятели.
Тази книга ще помогне за личностното ви развитие дори и да не сте мениджър. А е напълно възможно внимателния и прочит един ден да ви направи такъв.

Купете Как да станем успешни ръководители тук:
http://www.colibri.bg/knigi/754/dejl-karnegi-kak-da-stanem-uspeshni-rykovoditeli

Няма коментари: