Онлайн книжарница

петък, 24 ноември 2017 г.

Ревю на "Книгата на Силвето" от Емил Конрад


Преди известно време попаднах на думата "влогър" и се оказа, че всъщност означава видеоблогър. Открих, че най-известният български видеоблогър се казва Емил Конрад и съответно изгледах няколко негови клипа. Конрад е изключително красив младеж, който обаче ще цитирам Динко от Ямбол: "Изглежда сякаш никога не е влизал в часове по физическо". Въпреки това поне в половината си скечове Емил е наистина оригинален. Примерно изгледах неговото клипче "Дразнещи Реклами" и открих, че напълно отразява и моята гледна точка.
Най-известният пародиен образ на Конрад е този, в който с помощта на жълта кърпа и малко грим се превъплъщава в Силвето. Силвето е руса кифла с претенции без покритие, която обожава да я харесват, да я черпят, да я возят с кола, да и дават пари, и най-много от всичко иска да стане чалга звезда.
Настоящата книга е оформена като стихосбирка с автор Силвето. На страниците се редуват стихове и снимки или колажи на кифлата, а под изображенията има хиляди лайкове - едно от любимите неща на празноглавата "хубавица".
Стихчетата са пародийни и отразяват стремежите на Силвето, а много вероятно и на част от съвременните дами и девойки:
"Кифла викат ми всички,
ама те са с тъмни косички,
Не разбират какво е да си яка
и да не е нужно да чакаш сутрин влака."
Кифла, Емил Конрад
Показателно е и отношението на Емо спрямо поп-фолка или така наречената чалга. Аз също ненавиждам този жанр, не го слушам и като цяло ми е смешен заедно с цялата плеяда свои изпълнители, самоуверено наричащи се звезди.
"Всяка дискотека ще пуска мойта песен,
всички кючеци ще друсат под ритъма и бесен.
Някой богаташ ще ми направи дете,
че само с чалга няма к'во да се яде."
Поп-Фолк, Емил Конрад
Тъй като съм администратор на няколко групи във Фейсбук ми е направило впечатление, че жените събират стотици и хиляди лайкове повече от мъжете. Ето защо искам да предложа на вашето внимание една класация, която съм направил въз основа на лични наблюдения. Тя структурира броя на харесванията относно публикациите на всяка средностатистическа дама във Фейсбук.
Вие сте жена и публикувате снимка - получавате 30 лайка
Не сте дебела - още 30 лайка. По-надолу следват коментари от сорта на: "Имаш божествено тяло", "Перфектна си" и прочие
Вие сте с червило на снимката - лайковете минават 100
Вие сте гримирана добре, пълен комплект "кит" - спирала, очна линия, скули фондьотени и т. н. - 250 лайка
С къса пола сте - 350-400 лайка
Може би Силвето не е чак толкоз виновна. Тъй като книгата е предназначена за хора над 16 години, искам да разнообразя ревюто с един виц от категория 16+:
Мъж и жена в чата:
- Перфектна си!
- Не съм.
- Знам, че не си, ама много ми се ...
Между другото, наскоро един писател направи музикален видеоклип, озаглавен "Кекс". Според думите на автора, първоначалното заглавие е било "Секс", но е било отхвърлено като прекалено буквално. А самият видеоклип е препратка към германските еротични филми от 80-те години.
Аз обаче попаднах на видео със заглавие "15 ГОДИШНА РЕАГИРА НА Papi Hans - KЕKS." Появи се девойка с червило и спирала, което се приема за нормално. Тя повтори около пет пъти: "Това не го разбирам.", около осем пъти: "Песента ми харесва", най-малко 17 пъти каза: "Уат дъ фак!" и около 3 пъти: "Баси!" Видеото на 15-годишната е гледано над 100 000 (сто хиляди) пъти!
Мисълта ми е, че в България може би има повече Силвета отколкото предполагаме.

Купете "Книгата на Силвето" от Емил Конрад тук:
https://egmontbulgaria.com/emil-konrad-emil-conrad-402/knigata-na-silveto-p3231


Няма коментари: