Онлайн книжарница

понеделник, 5 февруари 2018 г.

Ревю на "Съдбата на убиеца" от Робин Хоб


За мен най-великата писателка в жанра фентъзи е Урсула Ле Гуин. Следваща в личната ми класация е Андре Нортън (псевдоним на Алис Мери Нортън) с нейната поредица "Магьоснически свят". Бих отбелязал също така произведенията на Ли Брекет и Каролин Дж. Чери.
Интересно е, че дама може да се наложи в жанра приказна фантастика и нейните поредици да се продават също толкова добре, колкото и
творбите на Джордж Р. Р. Мартин и Брандън Сандерсън. Нейният псевдоним е Робин Хоб, а истинското и име е Маргарет Астрид Линдхолм. Специално за читателите на моя блог искам да кажа, че голяма част от жените писателки умишлено публикуват под мъжки псевдоними тъй като считат, че по този начин творбите им ще станат по-популярни.
"Съдбата на убиеца" започва с преследване. Дуалия, Алария, Керф, Винделиар и Репин преследват Пчеличка, момиче надарено с необикновени способности. Тя яростно се съпротивлява, удря преследвачите си с намерен клон и ги хапе. Обаче гонителите побеждават и отвличат момиченцето.
Следващата глава разглежда приключенията на принц Фицрицарин. Той току-що е пристигнал в Келсингра и се е превърнал в герой на деня. Фиц успява да изцери с Умението си Ефрон син на краля на Келсингра, а освен него и шест докоснати от дракон деца.
Впрочем в книгата има доста дракони, а името на един от тях е Тинтаглия. Погледнато етимологически авторката показва добро познаване на келтската митология, тъй като в замъка Тинтагил е заченат крал Артур според легендата.
В романа има и изправени камъни с изписани върху тях руни. Те са вид магически портали. Пчеличка и заловилите я влизат в такъв камък / портал. Следващите събития са трагикомични. Преследвачите и пленницата им са заклещени в нещо като много тясна каменна гробница. Налага се да спят един върху друг и още нещо:
"- И аз - потвърди Керф. - Жена ми ми пречи.
- Не съм ти жена! - отвърна му с гняв Алария.
- Спа върху мен. Напика се върху мен. Моя си."
Междувременно Фиицрицарин Пророка получава много ценни подаръци. Те са - огнекамъни блестящи със собствена светлина, блокче, което може да подпали огън само ако се обърне с правилната страна нагоре. И драконово Сребро. Но осъзнава, че е изгубил детето си. Пчеличка Пророчица.
Пчеличка е най-мъничка и първа успява да излезе от гробницата. Но дали ще е свободна за дълго? Или преследвачите и ще я намерят отново?
Фиц е твърдо решен да спаси детето си. Ще успее ли?
Това, което ми хареса в книгата е оригиналната магьосническа система. Тя е самобитна и своеобразна. Нямам намерение да се повтарям, но за нея можете да прочетете в моето ревю на „Убиецът на шута“. Авторката е новаторка в жанра фентъзи и наистина обогатява въображението на своите читатели.
Не ми допадна прекалено размития сюжет.
Ако книгата беше построена стегнато като "Драконът и джорджът" на Гордън Диксън щеше да е в пъти по-добра.
Този роман е едно великолепно предложение за почитателите на многотомните епически фентъзита, представяни от автори като Стивън Ериксън и Робърт Джордан.

Купете "Съдбата на убиеца" тук:
https://www.bard.bg/book/?id=2223

Няма коментари: